Fysioterapia

Haluamme tarjota asiakkaillemme ajantasaista ja yksilöllistä hoitoa. Siksi kehitämme itseämme ja osaamistamme jatkuvasti. Lue palveluistamme lisää alta.

Fysioterapia

Fysioterapian tavoitteena on ylläpitää ja edistää ihmisten liikkumista ja toimintakykyä ottaen huomioon ihmisten tarpeet ja voimavarat.

Fysioterapia pureutuu pintaa syvemmälle ja pyrkii etsimään syyt esimerkiksi niska- ja selkäkipuihin, tai vaikka päänsärkyyn. Pieni asennon muutos, tapa liikkua tai muutama yksinkertainen jumppaliike voi olla ratkaisu parempaan jaksamiseen. Muutos lähtee pienistä asioista, jotka fysioterapeutti kartoittaa, ja tämän jälkeen yhdessä opetellaan uudet tavat olla ja toimia.

Fysioterapiassa käytetään erilaisia fysioterapiamenetelmiä, kuten  terapeuttista harjoittelua, manuaalista terapiaa, fysikaalisia hoitoja (lämpö/kylmä/sähkökivunhoitoja), fysioterapeuttista neuvontaa ja ohjausta. Fysioterapiaa käytetään mm. synnynnäisen vamman, sairauden, tapaturman tai ikääntymisen aiheuttaman alentuneen toimintakyvyn edistämisessä. Uutuutena M-Fysiossa on nyt mahdollista saada lantionpohjan lihasten sähköstimulaatiohoitoa sekä ohjausta ja neuvontaa mm. inkontinenssivaivoihin.

Fysioterapiaan voi tulla myös ilman lähetettä.

Lääkinnällinen kuntoutus

Lääkinnällistä kuntoutusta voi saada vamman tai sairauden perusteella joko kaupungin maksusitoumuksella tai Kelan korvaamana vaativana lääkinnällisenä kuntoutuksena. Lääkinnällisellä kuntoutuksella pyritään parantamaan ja ylläpitämään kuntoutujan fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyä sekä tukemaan hänen elämäntilanteensa hallintaa ja hänen itsenäistä suoriutumistaan päivittäisissä toiminnoissa.

Janne käy säännöllisesti fysioterapiassa ja saa siitä apua arkeen

Lääkinnällisessä kuntoutuksessa arvioidaan kuntoutujan terveyttä, liikkumista, toimintakykyä ja toimintarajoitteita hänen toimintaympäristössään. Arvioinnin perusteella laaditaan fysioterapiasuunnitelma, jota myös seurataan. Lääkinnällistä kuntoutusta voidaan tarpeen vaatiessa toteuttaa kuntoutujan asuinympäristössä. Fysioterapeutti arvioi kuntoutujan apuvälinetarvetta ja ohjaa apuvälineiden käyttöä. Kuntoutujaa aktivoidaan ja ohjataan ottamaan itse vastuuta omasta terveydestään, toimintakyvystään ja niiden edistämiseen liittyvistä valinnoista yhteistyössä muiden asiantuntijoiden kanssa.

Kinesioteippaus

Kinesioteippaus poistaa kipua, parantaa ryhtiä ja helpottaa liikettä. Kinesioteippausta voidaan käyttää kiputiloissa, liikkeen ja lihastoiminnan häiriöissä, erilaisissa lihas/nivelvammoissa sekä turvotuksessa.

Kinesioteippaus on kehitetty alun perin Japanissa 1970-luvun loppupuolla. Kansainväliseen suosioon kinesioteippaus levisi lähinnä urheilun kautta.

Kinesioteippi on valmistettu korkealaatuisesta puuvillasta. Teippi on elastista, hengittävää,  allergiatestattua ja se aktivoituu lämmöstä.
Hengittävyytensä ansiosta kinesioteippiä voi käyttää yhtäjaksoisesti kolme viikkoa ja se kestää jopa saunassa.

Teippi parantaa lymfaneste- ja verenkiertoa ihon alaisissa kudoksissa ja parantaa lihasten toimintaa. Kinesioteippaus mahdollistaa nivelessä täyden liikelaajuuden ja tukee kehon luonnollista paranemisprosessia. Fysioterapiassa kinesioteippausta käytetään terapeuttisen harjoittelun tukena ja yhtenä fysioterapeuttisena keinona kuntoutuksessa.

Miltä se sitten tuntuu? Joku on sanonut, että teippauksen jälkeen tuntuu siltä, kuin joku vetäisi vartaloa ylöspäin, kuin kroppa olisi lempeästi henkarissa roikkumassa. Se tuntuu hyvältä ja kevyeltä.

_________________________________________________________________________________________________

Kiinnostuitko? Kerromme mielellämme lisää.

Ota yhteyttä joko soittamalla meille;

puh. 050-475 5512

tai lähetä sähköpostia: info@m-fysio.fi